Dobytí nejvýznamnějších vrcholů České republiky aneb chůzí přes české vrcholky ke zdravým kloubům

V nejrůznějších článcích o zdravém životním stylu se dočteme o tom, že pro zdravé tělo je důležitý hlavně pohyb. Nejsnadnějším a nejekonomičtějším způsobem, jak se hýbat (počáteční investice jsou na rozdíl od ostatních sportů nulové) je chůze neboli turistika.

Sport a klouby

Pohybové ústrojí je mimořádně důležitý, ale i citlivý aparát. Proto je třeba mu věnovat mimořádnou pozornost. Především v podobě aktivního pohybu a sportu. Jenže i tady na naše klouby a vazy čeká nejedno nebezpečí. Zvláště, pokud trpíme nadváhou. Protože obezita je pro klouby velkou přítěží. …

Nordic Walking

Nordic walking je velice příjemný druh pohybu a má bezpochybně velký přínos pro celé tělo. V této chůzi je zapojeno až 90 procent svalů. Svaly jsou navíc posilovány rovnoměrně. Díky Nordic walkingu se také zlepší postavení páteře, uvolní se napětí ramenních, krčních a mezi-lopatkových svalů. Speciální hole usnadňují pohyb, uleví se páteři a posílí se celé zádové svalstvo. Dosáhne se tím i větší stability při klasické chůzi a zlepší se celková koordinace pohybů.

Jak spolu souvisí imunita a sport?

Blíží se podzim, chladné počasí – pro většinu z nás období nachlazení a různých nemocí, které nám znepříjemňují život. Hlavně pro ty, kteří se ještě chtějí co nejdéle věnovat svým oblíbeným sportovním aktivitám, než udeří opravdová zima, jako je kolo, běh či turistika. Jestli Vás zajímá, jak např. může chladnější počasí ovlivnit zdraví našich kloubů při sportu, jak o klouby nejlépe pečovat v chladném počasí či jak se vyhnout nachlazení při sportu, přečtěte si rozhovor s MUDr. Jiřím Neumannem, šéflékařem českého olympijského týmu a české atletické reprezentace.

Hanka Kynychová radí: denně alespoň 20 minut pohybu

Pohyb je dnes často skloňované slovíčko. Není divu, je součástí zdravého životního stylu, který oslovuje stále více lidí! A je to také slovíčko, které neodmyslitelně patří k usměvavé Hance Kynychové: moderátorce, cvičitelce aerobiku a instruktorce fitness.

Máte svůj tlak pod kontrolou?

Jednou z nejčastějších kardiovaskulárních chorob je vysoký krevní tlak nebo chcete-li hypertenze. Toto onemocnění se na světě řadí mezi jedno z nejčastějších. Díky tomu se často zmiňuje jako civilizační choroba. Největším problémem u tohoto onemocnění je absence příznaků v jeho prvotních fázích. Další problém je, že pokud se příznaky objeví, lidé je většinou neřeší.

V kolagenech je zmatek! To alespoň tvrdí MUDr. Karel Benda, M.B.A., který o nich přednáší na konferencích Pharma News.

“Řada výrobců kolagenních přípravků zdůrazňuje jednou čistotu, podruhé vstřebatelnost nebo dokonce teplotu denaturace kolagenů, potřetí třeba zas živočišný druh, ze kterého příslušný kolagen pochází. To jsou ve skutečnosti málo podstatné věci, ale matou veřejnost, a dost možná i pracovníky lékáren.”

Jak začít se sportem, tak abychom našemu pohybovému aparátu neublížili

Jaro je tu a pro mnohé z nás znamená nový start. Je to období, kdy máme větší chuť trávit čas v přírodě a naplňovat novoroční předsevzetí, mezi které často patří více pohybu nebo hubnutí do plavek. O tom, jak začít se sportem, tak abychom našemu pohybovému aparátu neublížili, jsme si povídali s MUDr. Jiřím Neumannem, šéflékařem českého olympijského týmu a české atletické reprezentace.

Proč jsou tady doplňky stravy?

Doplňky stravy zná samozřejmě každý z nás, a proto raději začněme s jejich definicí. Doplněk stravy je definován jako přípravek, který vypadá podobně jako léčivý přípravek (prodává se v lékárnách i mimo ně), ale patří do zvláštní kategorie potravin. Obsahuje účinné složky jako například vitamíny, minerály a další látky, které lidský organismus nedokáže v dostatečné míře získat z potravy. Přední český specialista na výživu, pan Mgr. Martin Jelínek, říká: „Každý třetí člověk v západním světě dnes užívá doplňky stravy“.